ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Impresszum: a Szolgáltató (Vállalkozó) adatai
Név: PRAXINFO Kereskedelmi, Szolgáltató és Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 3527 Miskolc, Baross Gábor út 17.
Levelezési cím: 1037 Budapest, Ürömfű u. 81. A/2.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 05-09-013900
Adószám: 13912774-2-05
Képviselő: Szerényi László, ügyvezető
Telefonszám: 06 30 995 9740
E-mail: info@praxisnet.hu
Honlap: www.praxisnet.hu
Bankszámlaszám: 10200139-27075551-00000000
Főtevékenység: 6202′ 08 Információ-technológiai szaktanácsadás
Fogalmak
Felek: Vállalkozó és Megrendelő együttesen
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Felek között elektronikus levelezés vagy telefonon történő megrendelést követően létrejövő szerződés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a megrendelő vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Megrendelő/Ön: telefonon vagy e-mailen keresztül megrendelő és szerződést kötő fél
Ár: a szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre elsősorban a magyar jog előírásai az irányadóak és különösen az alábbi -nemzeti és nemzetközi – jogszabályok vonatkoznak:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát az írásbeli szerződés és a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a telepítési és fizetési feltételeket.
Ön a szerződés megkötése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit és azt a szerződés megkötésével magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
E-számla
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. alapján elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
Árak
Az árak forintban értendők és tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból a Vállalkozó az árakat módosítsa, ennek a jogát Társaságunk fenntartja.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A megrendelő a Szolgáltatással és a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Székhely: 3527 Miskolc, Baross Gábor út 17.
- Telefon: 06 30 995 97 40
- E-mail cím: info@praxisnet.hu
- Internet cím: www.praxisnet.hu
A megrendelő telefonon vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatásnak a megrendelő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik. A panaszt meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén a megrendelőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt bármely jogszabály, hosszabb határidőt kizárólag törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A szóbeli, írásbeli panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a panaszt előterjesztő neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a panasznak a részletes leírása, a megrendelő által esetlegesen becsatolt iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy neve,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal, valamint a vállalkozás által megrendelő részére telepített és rendelkezésére bocsátott szoftver szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonosok: Praxinfo Kft. és Praxis Medical System Kft.
Adatvédelem és adatkezelés
Vállalkozás rögzíti, hogy minden tekintetben elkötelezett a személyes adatok korrekt és törvényes kezelése iránt, és biztosítja azt, hogy a szerződés teljesítésével kapcsolatos adatkezelési, illetve adatfeldolgozási tevékenység során a hatályos nemzeti és nemzetközi jogszabályi előírások szerint járjon el.
Vállalkozás a személyes adatok kezelését a GDPR (2016/679. számú EU rendelet), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályok teljes körű figyelembevételével és betartásával végzi. A Vállalkozó, mint adatkezelő a személyes adatokat az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) és EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről („GDPR”) összhangban, a jelen szerződés teljesítése érdekében kezeli (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja).
Vállalkozó ismeri az európai uniós, nemzetközi és hazai jogszabályi rendelkezéseket a személyes adatok védelmével összefüggésben és köteles ezen jogszabályoknak megfelelően használni, a birtokukba jutott személyes adatokat.
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Amennyiben az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
A Szoftverek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható szolgáltatások (szoftverek) lényeges tulajdonságairól az egyes szolgáltatásoknál szereplő leírásokban adunk részletes tájékoztatást.
A Felek közötti szerződés létrejötte
A szolgáltatás megrendelése a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, elektronikus úton e-mail vagy telefonon történő megrendeléssel lehetséges. A megrendelés és szerződéskötés minden esetben magyar nyelven történik. Felek között a szerződéses jogviszony az írásbeli szerződés megkötésével jön létre.
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására.
A felek közötti szerződés létrejöttének időpontja amikor az írásbeli szerződést felek megkötik.
Fizetési módok
Banki átutalás
Banki átutalással is kifizetheti vásárlásai ellenértékét a számlán feltüntetett bankszámlaszámra.
Késedelmi kamat:
Tájékoztatjuk, hogy a Ptk. alapján késedelmes fizetés esetén késedelmi kamat felszámítására vagyunk jogosultak.
Természetes személy esetében:
Ptk. 6:48. § (1) Pénztartozás esetén a kötelezett a késedelembe esés időpontjától kezdődően a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamattal – idegen pénznemben meghatározott pénztartozás esetén az adott pénznemre a kibocsátó jegybank által meghatározott alapkamattal, ennek hiányában a pénzpiaci kamattal – megegyező mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni, akkor is, ha a pénztartozás egyébként kamatmentes volt.
Vállalkozások között:
6:106. § * [Vállalkozások közötti szerződéssel, valamint szerződő hatóság szerződő hatóságnak nem minősülő vállalkozással kötött szerződésével kapcsolatos közérdekű kereset]
(1) * Vállalkozások közötti szerződés részévé általános szerződési feltételként váló, a pénztartozás teljesítésének idejét, a késedelmi kamat mértékét, esedékességét a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megsértésével egyoldalúan és indokolatlanul a jogosult hátrányára megállapító kikötést – mint tisztességtelen kikötést – a vállalkozások érdekeinek képviseletét ellátó szervezet is megtámadhatja a polgári perrendtartásról szóló törvény közérdekből indított perre vonatkozó rendelkezései alapján.
Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a szerződés megkötésétől számított legfeljebb 30 nap. A Vállalkozó késedelme esetén a Megrendelő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Vállalkozó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni.
A fenti határidő kiemelt időszakokban változhat, erről minden esetben tájékoztatjuk írásban vásárlóinkat.